Rayahost | Web design , SEO , Hosting Services

بهترین IDE ها برای توسعه وب در سال 2021

بهترین IDE ها برای توسعه وب در سال 2021

هیچ کس نمی تواند این واقعیت که وب سایت ها و نرم افزارها به معنای واقعی کلمه در زندگی ما تاثیر مثبتی گذاشته اند را انکار کند.

امروزه ما به دفعات برای انجام کارهای روزانه از آنها استفاده می کنیم، این کار را میتوانیم در خانه، دفتر، رستوران، بانکها یا حتی یک فروشگاه خرده فروشی انحام بدهیم.

بنابراین، در حال حاضر تقاضای زیادی برای یک شرکت توسعه نرم افزار خوب در بازار وجود دارد زیرا بسیاری از مشاغل یا سازمان ها با استفاده از انواع مختلف وب سایت و نرم افزارها می خواهند به راحتی و سریعتر به مشتریان خود برسند.

شرکت های ارائه دهنده خدمات توسعه نرم افزار از انواع مختلف ویرایشگر کد و IDE برای ساخت وب سایت ها و نرم افزارهای مورد نیاز استفاده می کنند.

برخی از این IDE ها رایگان هستند در حالی که برای استفاده از بعضی از آنها باید هزینه ای را پرداخت کنید. در حقیقت بسیاری از توسعه دهندگان نمی دانند که بهترین IDE کدام است و هر کدام از آنها را که می توانند به صورت رایگان از اینترنت دانلود کرده و استفاده می کنند.

در این مقاله، برای کمک به توسعه دهندگان، قصد داریم لیستی از بهترین IDE ها برای توسعه وب در سال 2020-2021 دهیم.

شما می توانید از آنها برای ساختن وب سایت ها و نرم افزارهای بسیار معتبر و باورنکردنی استفاده کنید.

طبق آمار، ابزار های توسعه یا برنامه نویسی که از سال 2018 توسط توسعه دهندگان نرم افزار در سراسر جهان استفاده شده است، در زیر آورده شده است:

اکنون که در مورد ایجاد یک وب سایت صحبت می کنیم، باید بدانید شما برای انجام این کارها به توسعه front-end و همچنین توسعه back-end هم نیاز خواهید داشت.

HTML، CSS و جاوا اسکریپت جزء توسعه front-end محسوب می شوند در حالی که توسعه back-end شامل زبانهای برنامه نویسی مانندPHP، Java، .NET، Ruby و Python می باشد.

برای ویرایش کد HTML و CSS می توانید از هر ویرایشگر متن ساده استفاده کنید اما مطمئناً IDE های خوبی برای توسعه وب وجود دارد که می توانید برای به دست آوردن بهترین نتیجه از آنها استفاده کنید.

همچنین بسیاری از IDE ها برای توسعه back-end مانند Microsoft Visual Studio برایNET، NetBeans برای Java و Sublime Text برای توسعه PHP در دسترس هستند.

همچنین می توانید به گزارش پژوهشی در مورد محبوب ترین IDE های سال 2019 نگاهی بیندازید.

این گزارش به وضوح رتبه و سهم برترین IDE های موجود در بازار را نشان می دهد.

(به عنوان مثال - Visual Studio در رتبه 2، Eclipse در رتبه 3، NetBeans در رتبه 4، text Sublime در رتبه 9 و Atom در رتبه 10 قرار دارد).

این لیست به شما در انتخاب بهترین IDE برای توسعه front-end و همچنین back-endکمک می کند.

لیست بهترین IDE ها برای توسعه وب در 2019-2020.

NETBEANS

NetBeans یکی از بهترین و محبوب ترین IDE های توسعه وب موجود در بازار است.

اگر نمی دانید که چگونه باید از IDE NetBeans استفاده کنید، آرام باشید چرا که استفاده از آن بسیار آسان است و به شما امکان می دهد تا در زمان بسیار کم برنامه های شگفت انگیز Desktop، موبایل و وب درست کنید.

NetBeans نه تنها برای توسعه JavaScript و HTML5 بلکه برای PHP، C/ ++ Cو جاوا معروف است. این IDE اساساً یک JavaScript IDE و HTML5 IDE رایگان بوده که می توانید از آن استفاده کنید.

NetBeans دارای ابزار مفید تجزیه و تحلیل و ویرایش کد بوده که با آخرین تکنولوژی جاوا 8 هم سازگار می باشد.

اگر می خواهید با آخرین تکنولوژی جاوا 8 مانند Java SE 8، Java SE Embedded 8 و Java ME Embedded 8 کار کنید، NetBeans IDE 8.1 تحلیل گر و ویرایشگرهای کد خوبی برای شما فراهم می کند.

همچنین از آن می تواند برای ویرایش و برنامه نویسی جاوا اسکریپت استفاده کنید.

NetBeans IDE برای توسعه گر های دیگری مانند AngularJS، Node.js و Knockout.js نیز استفاده می شود.

به غیر از زبان انگلیسی، بسیاری از زبانهای معروف دیگر مانند ژاپنی، چینی ساده شده، روسی، پرتغالی و برزیلی نیز را دارد.

همانطور که در بالا مورد بحث قرار گرفت، NetBeans بسیاری از زبانهای برنامه نویسی را پشتیبانی می کند.

اگر واقعاً می خواهید از بهترین IDE برای توسعه وب استفاده کنید، بدون شک باید از NetBeans استفاده کنید.

ATOM BY GITHUB

Atom یک ویرایشگر منبع باز یا نرم افزار IDE است که توسط Github ساخته شده و اخیراً توسط مایکروسافت خریداری شده است.

بهترین IDE برای توسعه وب در سال 2019 چیست؟

این IDE بهترین ویرایشگر متن برای جاوا اسکریپت بوده که قابل تنظیم هم است. استفاده از آن بسیار آسان بوده و می توان بدون هیچ گونه پیکربندی در فایل، کار خود را را انجام دهید.

Atom دارای یک مدیر بسته داخلی است از این رو می توانید بسته های جدید را به راحتی جستجو و نصب کنید یا حتی می توانید از درون خود Atom آن را بسازید.

Atom دارای یک تیم قوی از توسعه دهندگان دارد که مرتبا تم های شگفت انگیزی را برای استفاده همه ایجاد می کنند. حتی می توانید با استفاده از Atom تم خود را ایجاد کنید.

ویژگی های جالب Atom:

Atom بر روی تمام سیستم عامل ها مانند Windows، Linux و OS X کار می کند.

به راحتی می توانید متن تایپ شده در یک فایل را در تمام پروژه های خود پیدا کرده، پیش نمایش و جایگزین کنید.

به آسانی می توانید تمام پروژه یا بخشی از پروژه را در یک پنجره باز کنید.

Atom در واقع یک برنامه دسکتاپ منبع باز بوده که با HTML، CSS، JavaScript و Node.js. ساخته شده است.

Atom بر روی Electron اجرا شده که چارچوبی برای ساخت برنامه های cross-platform برای تکنولوژی های مدرن وب استفاده می شود. از این رو اگر به دنبال یک IDE توسعه معتبر برای توسعه JavaScript و HTML هستید، Atom مطمئناً ارزش امتحان کردن دارد.

Microsoft Visual Studio

Microsoft Visual Studio یک IDE پولی و قدرتمند برای برنامه نویسی بوده که محبوبیت زیادی در بین توسعه دهندگان دارد.

این نرم افزار دارای چندین ویژگی پیشرفته است که وظایف متعددی در زمینه توسعه از جمله ایجاد برنامه های وب را در بر می گیرد.

ویژوال استودیو رابط بصری و کاربر پسند دارد، که دارای ابزارهای اتوماسیون و تقسیم صفحه می باشد.

MS Visual Studio تعداد زیادی ابزارهای سازگاری دارد که می توانید برای بررسی اجرای صحیح برنامه وب شما در دستگاه ها و مرورگرهای وب مختلف استفاده کنید. همچنین بسیار انعطاف پذیر بوده که آن را به بهترین IDE برای مبتدیان و همچنین توسعه دهندگان با تجربه تبدیل می کند. تنها موردی که بسیاری از توسعه دهندگان ممکن است دوست نداشته باشند هزینه آن است زیرا مجبورند مبلغ سنگینی را برای استفاده از آن بپردازند.

هزینه MS Visual Studio بستگی به نسخه ای دارد که شما استفاده خواهید کرد. ویژوال استودیو دارای قابلیت های چشمگیر از قبیل، گردش ساده کار و قابلیت استفاده آسان می باشد با اینحال نکات منفی هم دارد از جمله اینکه استفاده از آن بسیار پرهزینه بوده و یک IDE سنگین وزن است و برای اجرای روی رایانه یا لپ تاپ شما به منابع زیادی احتیاج دارد.

SUBLIME TEXT

Sublime Text یک ویرایشگر کد منبع cross-platform اختصاصی با API پایتون است.

این IDE بطور پیشفرض از بسیاری از زبان های برنامه نویسی پشتیبانی می کند. کاربران حتی می توانند توابع و افزونه هایی را که معمولاً با مشارکت افراد ساخته شده و تحت لیسانس free-software نگهداری می شوند، اضافه کنند.

Sublime یک IDE محبوب بوده و یکی از بهترین ویرایشگرهای JavaScript به شمار می شود که بصورت رایگان در دسترس است. این IDE تمامی سیستم عامل ها از جملهWindows، Linux و Mac را پشتیبانی می کند.

بسیار سریع و انعطاف پذیر است. این IDE می تواند تمام کارهایی که از بهترین IDE توسعه وب سایت انتظار دارید انجام دهد.

برخی از ویژگی های موجود در Sublime Text عبارتند از:

یک API افزونه مبتنی بر پایتون را ارائه می دهد.

Sublime به توسعه دهندگان اجازه می دهد اولویت های خاص به پروژه بدهند

Sublime Text همچنین اجازه به ویرایش همزمان کد می دهد.

به طور کلی می توان گفت که Sublime Text یک ویرایشگر متن پیشرفته برای کد و نشانه گذاری می باشد.

CODELOBSTER

CodeLobster یک IDE رایگاه cross-platform برای توسعه PHP / HTML / CSS و البته توسعه JavaScript است. پس از گذشت 30 روز استفاده از آن مجبور ید برای ادامه استفاده از آن، در وب سایت رسمی آن ثبت نام کنید.

این ویرایشگر قابل حمل و آسان برای استفاده در ویندوز بوده که عمدتا برای ایجاد سریع و آسان، ویرایش PHP و سایر فایلها ایجاد شده است.

این IDE پشتیبانی خوبی از سیستم مدیریت محتوای دروپال، جوملا، فریمورک CodeIgniter،لاراول، CakePHP، Symfony، کتابخانه JQuery و WordPress می کند.

با استفاده از CodeLobster، زمانی که یک توسعه دهنده در حال نوشتن کد به زبانهایی مانند PHP، CSS، JavaScript یا HTML است، دیگر نیازی به یادآوری نام کامل توابع، آرگومان ها، برچسب ها یا ویژگی های آنها نخواهد بود زیرا همه این موارد با ویژگی های کامل قابل نوشتن است.

برخی از ویژگی های این IDE که آن را به یکی از بهترین IDE برای توسعه وب تبدیل می کند عبارتند از:

· برجسته کردن کد JavaScript، PHP، HTML، CSS.

· دستورات HTML، CSS، PHP و JavaScript به صورت خودکار کامل می شوند

· کار با PHP، MySQL و HTML را آسان می کند

· پشتیبانی از چندین سیستم مدیریت محتوا و فریمورک

LIGHT TABLE

Light Table نسل جدید ویرایشگر کد منبع باز بوده که تیم بسیار بزرگی در توسعه و به روز رسانی های آن نقش دارند.

برخی از ویژگی های اصلی ویرایشگر Light Table Code عبارتند از:

· ساعت

Light Table دارای ساعتهایی است که از آنها می توان برای پیگیری مقادیر مهم در کد استفاده کرد. می توانید یک ساعت را به یک عبارت برنامه اضافه کنید و مقادیر را در زمان اجرا برگردانید.

· ارزیابی درون خطی

با استفاده از این ویژگی، برای مشاهده نتایج خود نیازی به چاپ در consol یرنامه ندارید. شما به سادگی می توانید کد خود را ارزیابی یا تجزیه و تحلیل کرده و نتایج به صورت درون خطی نمایش داده می شوند.

· متن باز

همه ما قبول داریم که ابزارهای توسعه دهنده باید منبع باز باشند. با استفاده از این ویژگی، هر خط از Light Table در دسترس همه قرا می گیرد زیرا می تواند برای شخصی که به دنبال این کد است بسیار مفید باشد.

· قابل انعطاف

با استفاده از آن می توانید به راحتی بر اساس الزامات کاری خود، IDE خود را به هر شکلی در بیاورید.

· مدیر افزونه

مدیر افزونه لیست کاملی از تمام افزونه ها را در اختیار دارد. بدان معنی که برای نیازهای خود مجبور به جستجوی افزونه در اینترنت نخواهید بود.

· ویرایش قدرتمند

این IDEدر واقع بسیار سبک، تمیز و دارای رابط کاربری ساده می باشد و تمام توان و عملکردی که از یک ویرایشگر انتظار دارید را می توان در آن پیدا کنید.

نکته خوب دیگر در مورد ویرایشگر Light Table این است که یک برنامه مستقل بوده و می توانید آنرا درست مانند هر ویرایشگر دیگر اجرا کنید.

ECLIPSE

Eclipse یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین IDE برای ایجاد پروژه های مبتنی بر جاوا است.

همچنین برای توسعه ,C++ C و PHP مشهور است زیرا کلیه ویژگی های مورد نیاز برای ساختن هر نوع پروژه پیچیده یا ساده را بر اساس این زبان های برنامه نویسی به همراه دارد.

از آنجا که Eclipse آزاد و منبع باز است از این رو امکان شخصی سازی و گسترش نامحدود را مطابق با نیازهای سفارشی پروژه فراهم می کند.

اخیراً، Eclipse برای توسعه برنامه های اندروید محبوبیت زیادی پیدا کرده است زیرا مبتنی بر جاوا می باشد. به همین منظور، توسعه دهندگان فقط نیاز به نصب افزونه های مورد نیاز دارند و می توانند به راحتی برنامه های اندرویدی را توسعه دهند.

نتیجه گیری

بسیاری از توسعه دهندگان و حتی شرکت های توسعه تلفن همراه را دیده ایم که در زمینه ویرایشگر کد و IDE تحقیق می کنند تا بتوانند به راحتی و به سرعت پروژه های برنامه وب خود را توسعه دهند.

به همین دلیل برای آسانتر کردن کار آنها، این لیست از بهترین IDE های موجود در بازار را برای توسعه وب در سال 2019 را آماده نموده ایم.

برخی از این IDE ها برای توسعه front-end است، برخی ممکن است برای توسعه back-end باشد در حالی که برخی مانند MS Visual Studio برای توسعه full-stack یعنی هر دوی front-end و back-end می باشد.

اگر یک شرکت توسعه نرم افزاری هستید و نیاز به ایجاد یک پروژه توسعه وب دارید، می توانید هر یک از ویرایشگر کد فوق یا IDE را طبق نیاز خود انتخاب کرده و پروژه خود را شروع کنید.

امیدواریم IDE مناسب را برای پروژه توسعه وب بعدی خود بیابید که نه تنها بسیار کاربر پسند بلکه دارای ویژگی های شگفت انگیزی هم باشد و به شما در ساخت یک برنامه وب باورنکردنی کمک کند.

مشاغلی که به دنبال توسعه وب سایت خود هستند، نباید نگران IDE باشند.

آنها فقط باید تصمیم بگیرند که از کدام نرم افزار و IDE برتر بهترین استفاده را داشته باشند.

در نهایت یک وب سایت خیره کننده در دست خواهید داشت که تمام پتانسیل ها برای موفقیت در بازار را دارد.

post

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Rate
post
Latest of articles
Labels
Short link

https://www.rayahost.net/?p=480

List of titles

ورود به پنل کاربری