رایاهاست | طراحی وب سایت ، سئو ، خدمات هاستینگ

چک لیست راه اندازی سایت با وردپرس

راه اندازی یک وب سایت وردپرسی کار سختی نیست، اما می‌تواند مقداری پیچیده باشد، چون ممکن است چیزی را فراموش کنید یا کاری را اشتباه انجام دهید.  با چک لیست طراحی سایت وردپرسی می‌توانید مطمئن باشید که تمام کارها را به درستی انجام می‌دهید.

بنابراین ما این چک لیست وردپرس را جمع آوری کردیم تا چیزی را فراموش نکنید.  از راه اندازی سایت تا راه اندازی و تعمیر و نگهداری، امیدواریم این چک لیست مرجع مفیدی برای وب سایت وردپرس فعلی یا پروژه بعدی شما باشد.

چک لیست راه اندازی وردپرس

  اولین چک لیست وردپرس به شما کمک می کند تا زمانی که شروع به ایجاد یک وب سایت می‌کنید، درست پیش بروید.

  1. یک نام دامنه (خرید دامنه ir. ) را  خریداری کنید.
  2. هاست را از یک شرکت معتبر که در زمینه هاست وردپرس (مقاله بهترین نوع هاست برای وردپرس را بخوانید) تخصص دارد، خریداری کنید.
  3. آخرین نسخه نرم افزار وردپرس را روی سرور خود نصب کنید.

چک لیست توسعه وردپرس

در راه اندازی وردپرس تعدادی وظیفه خاص وجود دارد که باید انجام شود، هر کسی روش خاص خود را برای انجام کارها دارد.

افزونه پشتیبان وردپرس را نصب کنید

 همیشه باید یک پشتیبان در وب سایت خود داشته باشید. اگر مشکلی پیش بیاید، همیشه یک نسخه پشتیبان برای بازگرداندن تنظیمات به حالت قبلی خواهید داشت.

 مطمئن شوید افزونه‌ای که انتخاب می‌کنید به طور خودکار پشتیبان‌گیری های شما را برای ذخیره در فضای ابری برنامه ریزی می کند. سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری مانند Google Drive، Amazon S3 و Dropbox گزینه‌های محبوبی هستند.

افزونه های امنیتی خود را تنظیم کنید

 بعد از نصب افزونه پشتیبان، باید توجه خود را به امنیت وب سایت خود معطوف کنید.  افزودن پروتکل‌های امنیتی قوی، محافظت بیشتری را در برابر هکرها فراهم می‌کند. افزونه‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند.

یک صفحه سفارشی 404 ایجاد کنید

 گاهی اوقات کاربر وب سایت ممکن است با یک اشتباه تایپی در یک صفحه یا URL گم‌شده قرار بگیرد.  در بیشتر موارد، آنها صفحه را می‌بندند و به جای دیگری می روند.  با طراحی این صفحه می‌توانید مشکل را به سرعت حل کنید.

صفحه اصلی خود را تنظیم کنید

 وردپرس به عنوان یک پلتفرم وبلاگ نویسی شناخته می‌شود. اگر در حال ایجاد وبلاگ هستید، بیشتر سایت ها با یک صفحه اصلی ثابت بهتر دیده می‌شوند. برای طراحی صفحه اصلی خود، می‌توانید از   افزونه Elementor استفاده کنید.

یک صفحه اطلاع رسانی ایجاد کنید

 باید صفحه ای ایجاد کنید و به مخاطبان اطلاع دهید که به‌زودی قرار است سایت شما راه‌اندازی شود. اگر هنوز روی طراحی و محتوای خود کار می‌کنید، این نکته در چک لیست شما بسیار مهم است.

 صفحه‌ای که منتشر می شود مانند یک تیزر از سایت شما است.  به کاربران اجازه می‌دهد بدانند که چه سایت و با چه محتوایی قرار است منتشر شود.

لینک‌های ثابت سایت را تنظیم کنید

 لینک‌های دائمی سایت شما ساختار URL ها را کنترل می‌کند.  به عنوان مثال، آیا یک پست وبلاگ باید yoursite.com/2020/post-title باشد یا فقط yoursite.com/post-title؟

لینک‌های دائمی به شما امکان می‌دهند پیوندهایی که برای سایت شما کار می‌کند را به طور منحصر به فرد انتخاب کنید.

 اما حتما باید قبل از راه‌اندازی کامل وب سایت آن ها را آماده کنید (زیرا تغییر آنها در زمان دیگر به این معنی است که همه URLهای سایت شما تغییر می‌کنند)

منطقه زمانی خود را تنظیم کنید

 منطقه زمانی سایت شما نقش مهمی در برنامه‌ریزی‌ها و وظایف مدیریتی مختلف دارد.  منطقه زمانی شما بر زمان برنامه ریزی پست‌ها/نظرات و… تأثیر می‌گذارد. ساده ترین راه حل این است که منطقه زمانی را به منطقه زمانی محلی خود تنظیم کنید.

گواهی SSL و HTTPS را فعال کنید

 در سال 2020 و پس از آن، هر وب سایتی برای افزایش امنیت و اعتماد کاربران به گواهی SSL نیاز دارد. اکثر میزبان‌های وب به شما اجازه می‌دهند گواهی SSL رایگان نصب کنید.

محتوای ساختگی را حذف کنید (مثلاً “Hello World!”)

 به طور پیش فرض، وردپرس با محتوای پیش فرض مثل”سلام دنیا” ارائه می‌شود. هیچ یک از این محتواهای پیش فرض برای سایت شما مفید نیست، بنابراین قبل از اینکه سایت منتشر شود مطمئن شوید که همه آنها را حذف کرده‌اید.

فرم‌های تماس

 این روزها اکثر وب سایت‌ها از فرم تماس استفاده می‌کنند. قبل از راه‌اندازی وب‌سایت خود در وردپرس، مطمئن شوید که همه فرم‌های شما به درستی نمایش داده شده و کار می‌کنند. فرم ها را مدیریت کنید و مطمئن شوید که به درستی داده‌ها را جمع‌آوری و اطلاعات را ذخیره می‌کنند.

عملکرد سایت شما در همه مرورگرها

 برای بازدیدکنندگان وب سایت شما خوب است که از مرورگرهایی که آخرین نسخه هستند استفاده کنند.  اما واقعیت این است که کاربران هنگام وب گردی سلیقه خاص خود را دارند. بسیاری هنوز از نسخه های قدیمی مرورگرهای محبوب استفاده می‌کنند.

 با در نظر گرفتن این موضوع باید نمایش‌ها و عملکردهای سایت خود را در انواع مرورگرها بررسی کنید.

آپدیت تم ها و پلاگین ها

 برای جلوگیری از هر گونه آسیب پذیری، به روز نگه داشتن نسخه وردپرس، همراه با تم ها و افزونه ها حیاتی است.  هکرها به راحتی می‌توانند از هرگونه ضعف در نرم افزارهای قدیمی استفاده کنند. بهترین کاری که می توانید برای امنیت سایت خود انجام دهید این است که همه چیز را به روز نگه دارید.

آیا سایت شما قابل دسترسی است؟

 نکته دیگری که هنگام راه اندازی یک وب سایت باید در نظر بگیرید این است که چقدر در دسترس قرار دارد. دسترسی به این معنی است که مطمئن شوید سایت شما می تواند برای همه، صرف نظر از توانایی آنها استفاده شود.

 ساختار سایت شما چگونه است؟

     آیا می‌توانید به راحتی به همه صفحات دسترسی پیدا کنید؟

     آیا موانعی وجود دارد؟

     آیا محتوای شما به گونه‌ای برچسب گذاری شده است که برای خوانندگان منطقی باشد؟

     آیا متن به اندازه ای بزرگ است که بتوان خواند؟

 چک لیست وب سایت وردپرس: سئو و بازاریابی

 بخش بعدی چک لیست راه اندازی وردپرس شما به بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و بازاریابی سایت شما می‌پردازد.  اینگونه است که مردم سایت شما را در موتورهای جستجو پیدا می‌کنند و شما باید سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

سایت خود را به Analytics متصل کنید

 قبل از راه اندازی سایت خود، مطمئن شوید که راهی برای پیگیری عملکرد سایت خود دارید.

 Google Analytics انتخاب استاندارد برای بسیاری از وب سایت هایی است که می خواهند این داده ها را ردیابی کنند. شما می توانید آمار بلادرنگ را مشاهده و پیوندهای وابسته را بررسی کنید و حتی گزارش‌های تحلیلی را مستقیماً از داشبورد وردپرس ببینید.

متا تگ ها را تنظیم کنید

متا تگ‌ها راهی برای ارتباط با موتورهای جستجو مانند گوگل در مورد موضوعی که در سایت شما وجود دارد است.  آن‌ها مانند یک برگه تقلب هستند که ربات های موتورهای جستجو می توانند آن را بررسی کنند تا در مورد محتوای سایت شما، نویسندگان، تصاویر و موارد دیگر اطلاعات کسب کنند.

 شما می‌توانید از افزونه‌ای مانند All in One SEO ، Yoast SEO و… برای اضافه کردن توضیحات متا و موارد دیگر استفاده کنید.

پلاگین های استفاده نشده را غیرفعال و حذف کنید

وجود افزونه‌های غیر ضروری در سایت شما هم برای عملکرد و هم برای امنیت سایت مضر است، بنابراین باید هر افزونه‌ای را که قصد استفاده از آن را در سایت ندارید، غیرفعال و حذف کنید. افزونه‌ها می‌توانند مواردی باشند که امتحان کرده‌اید ولی از آن استفاده نمی‌کنید. همچنین افزونه‌های پیش‌فرضی که میزبان شما نصب کرده است اما قصد استفاده از آن‌ها را ندارید.

 

جمع بندی

 همانطور که می بینید راه اندازی وب سایت کار کوچکی نیست.  چک لیست طراحی سایت وردپرسی تضمین می‌کند که هیچ چیز مهمی را برای موفقیت سایت خود از دست نمی دهید.

post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امتیاز دهید
post
آخرین مقالات
برچسب ها
لینک کوتاه

https://www.rayahost.net/?p=3587

فهرست مطالب

ورود به پنل کاربری